Op de campus zoeken we altijd naar échte Columbianen. Een type mens wie: zich zelf durft te zijn, lef heeft, er van houdt om eigen onderwijs te ontwerpen, een sterke pedagoog is en iemand die graag samenwerkt. Bij de werving van geschikte kandidaten (leerkracht, conciërge, pedagogisch medewerker of directeur), spelen teamleden én kinderen een belangrijke rol. Vooraf wordt met kinderen en teamleden nagedacht over welke zaken van belang zijn en hoe we er voor gaan zorgen dat de juiste informatie op kunnen halen. De stem van kinderen doet ertoe! Zij voelen vaak feilloos aan wat voor ‘vlees we in de kuip hebben’. Bij de werving van onze nieuwe conciërge, een hele belangrijke rol op de campus, gaf de stem van de kinderen de doorslag. En tot op de dag van vandaag zijn we heel blij met onze keuze!
Matthijs, 11 jaar: Er waren ook kandidaten met veel ervaring, maar die waren helemaal niet vriendelijk.
Yuna, 10 jaar: Meester Sander was ook nieuwsgierig naar wie wij waren en wat hij dan nog moest leren om zijn werk goed te doen.
Dorien, directeur: na 2 rondes, bleven er eigenlijk 2 hele geschikte kandidaten over. Het team gaf mij het fiat dit besluit te nemen. De kinderen hadden een unanieme nummer 1, dus mijn argumenten om toch te kiezen voor een ander moest ik kunnen verantwoorden aan de kinderen. Hier kwam ik niet uit, dus toen wist ik zeker: we moeten gaan voor meester Sander!