Een studiedag met kinderen en (oud)-ouders?

Bleek ongelofelijk waardevol, handig, leerzaam en leuk!

Alle teamleden van de campus waren aanwezig, ditmaal niet om kinderen liefdevol op te vangen of les te geven, maar om met collega’s na te denken over de toekomst van de campus. En dat deden zij niet alleen. We hadden ook kinderen, ouders en oud-ouders gevraagd om aan te sluiten.

Wat als we opnieuw zouden beginnen….

Hoe zou dit er dan uitzien? Wat zou je dan voor kinderen wensen? Voor jezelf? Voor ouders? En hoe is de campus dan ingericht? Wat is er al op de beste momenten en waar zou je meer van willen?

Aan de hand van de principes van Waarderend Onderzoeken gingen we in 6 groepen aan de slag en bouwden we samen onze droom. 

Yaeve, 11 jaar: Ik vond het in het begin wel spannend, omdat ik niet wist wat een studiedag was. Maar toen we eenmaal begonnen, merkte ik dat ze mijn ideeën heel belangrijk en goed vonden!

Elias, ouder: Zowel ik, als mijn zoon Daan, hebben genoten van deze dag. Daan was met name trots toen hij zijn idee terug zag. Daarnaast was het voor mij mooi om mijn eigen expertise op de school van mijn kinderen in te kunnen zetten en zo het team een stapje verder te helpen. 

Hellen, teamlid: Ik was heel blij met de inbreng van de ouders, hun toevoeging en die van de kinderen, zorgden ervoor dat we vanuit alle invalshoeken konden nadenken over wat belangrijk is. 

Marcia en Dorien: Als je zegt ‘zonder vrees samen de toekomst ontdekken en bouwen’, dan moet je soms iets anders doen dan wat je normaliter doet. Een hele dag sluiten doe je niet zomaar, maar als je ziet wat het brengt, dan is dit het meer dan waard!