Bij het LEREN LEREN gaat het erom dat je leert hoe je moet leren. In dat proces zijn taakgerichtheid, doorzettingsvermogen en motivatie (kortom een goede werkhouding) van groot belang. Het betekent ook dat een kind zich bewust is welke kennis en vaardigheden moeten worden geleerd en ingezet. Feedback op het juiste moment tijdens het leerproces, doet ertoe. Op de campus komen jonge kinderen hier al vroeg mee in aanraking.
In unit F, onze eindunit, hebben kinderen ditmaal allen informatie gezocht over een specifiek onderwerp en hiervan een presentatie gemaakt. Nu alle presentaties zijn geweest, staan ze tentoongesteld op de 2e verdieping. Een prachtig resultaat!
Ouder: Ik ben heel blij dat mijn kind ontdekt welke leerstijl hem het beste past. Daarnaast fijn dat het leert dat je thuis ook aan school moet denken.
Pim, unit F: Soms was de informatie heel goed, maar dan had iemand wel meer kunnen doen. Het moest er een beetje uitzien als een surprise!
Giel, unit F vult aan: Ik vond een presentatie een keer in een keer heel goed, maar toen gaf juf aan dat zij meer zou kunnen. Dat was niet leuk, maar toen ze het later weer deed, was ze superblij en nu had zij er ook echt iets aan.
Loraine en Rosanne, teamleden: We zijn supertrots op de gemaakte koffers en het niveau van hun presentatie. Zowel creatief als informatief!